Copywriting

Copywriting

Je weet wat je wilt vertellen, maar je hebt geen idee hoe je dit op papier krijgt. Herkenbaar? Klopt, want copywriting is een vak apart. Marieke Beumer Communicatie helpt jou graag met copywriting voor al jouw uitingen. Je kunt mij onder andere inhuren als seo tekstschrijver en tekstschrijver voor nieuwsbrieven. Ook bied ik mijn specialismen als tekstschrijver reizen en tekstschrijver auto’s aan.

Of je nu op zoek bent naar een copywriter voor print of juist websiteteksten, Marieke Beumer Communicatie kun je altijd inhuren als copywriter. Graag ga ik met je overleg in een (video)meeting zodat jij mij de juiste informatie kunt geven. Ik schrijf de teksten en verzorg (indien gewenst) de plaatsing op je website. Snel en gemakkelijk.

 

“Marieke heb ik een tijdje geleden gevraagd om een paar blogs te schrijven op diverse onderwerpen. Haar kennis van de Nederlandse taal is subliem en ook op het gebied van SEO weet ze erg veel.”

Edwin, programma-ontwerper bij WizBiz primair onderwijs

Copywriting

Blogteksten, SEO-teksten of nieuwsbrieven: bij Marieke Beumer Communicatie kun je terecht voor allerlei soorten copywriting. Bekijk ook mijn uitgebreide portfolio.

“De vaardigheden van een copywriter leiden tot boeiende, effectieve en unieke teksten. Altijd geoptimaliseerd voor het medium dat jij wenst.” 

Copywriter gezocht? Ga naar Marieke Beumer Communicatie

Copywriter gezocht? Ik werk als zelfstandig tekstschrijver, redacteur en copywriter voor opdrachtgevers in heel Nederland. Ik help uiteenlopende bedrijven en organisaties met hun communicatie. Zo doorgrond ik hun verhaal en raak ik de gevoelige snaar bij hun doelgroep(en). Altijd met wervende teksten die de aandacht trekken. Bovendien worden teksten gevonden én gelezen.

Mijn stijlen en soorten als copywriter

Een copywriter beschikt over diverse schrijfstijlen. Want een tekst voor een website (met SEO), magazine, whitepaper of blog vergt steeds een andere ‘pen’. Het gaat dan niet om de stijl, maar om de veelzijdigheid, het strategisch inzicht en het vakmanschap. Als copywriter beheers ik de ‘pen’ voor verschillende uitingen zoals:

  • Webteksten
  • Magazines
  • Whitepapers
  • Blogs
  • Persberichten
  • SEO-teksten
  • Contentcreatie
  • Interviews
  • Eindredactie


Copywriter specialismen

Zoek je een copywriter met bepaalde specialismen, dan ben je bij mij aan het juiste adres. Zo ben ik gespecialiseerd in:

  • Reizen
  • Auto’s
  • Uitjes (bijvoorbeeld voor DoeNederland)
  • Levensstijlen (bijvoorbeeld voor mijn eigen website KetoKing)


Copywriter gezocht? Kies voor Marieke Beumer Communicatie 

Waarom zou je een copywriter inhuren van Marieke Beumer Communicatie? Om de volgende redenen:

  • Altijd een professionele tekst op maat, volledig naar wens
  • Besparing van tijd dat je in andere aspecten van je bedrijf kunt steken
  • Geen gedoe met contracten, maar losse opdrachten
  • 100% content waar je tevreden mee bent!

     

Copywriter gezocht: 3 redenen waarom jij er eentje nodig hebt

De vaardigheden van een copywriter leiden tot boeiende, effectieve en unieke teksten. Altijd geoptimaliseerd voor het medium dat jij wenst. Ik zet nog even 3 redenen op een rij om je te overtuigen.

#1 Je maakt gebruik van technische vaardigheden

Elke communicatie-uiting vergt een andere schrijftechniek. Kijk bijvoorbeeld naar je website. Kopieer je jouw folderteksten altijd naar je website of andersom? Geen goed idee. Mensen lezen namelijk online anders dan offline. Op het scherm scannen zij de teksten en op print lezen zij de tekst van het begin tot het einde. Schrijven voor het web is dus een unieke schrijftechniek, waarbij ik je onder andere met het schrijven van seo-teksten mee kan helpen.

#2 Je profiteert van ruime ervaring

Een copywriter weet dat alleen “mooi schrijven” niet voldoende is. Een copywriter schrijft met het oog op het medium en in de tone of voice van het bedrijf of de organisatie. De content moet de aandacht trekken. De lezer moet worden overtuigd met aantrekkelijke koppen, uitnodigende subkoppen en een tekst die aanzet tot actie. Denk bijvoorbeeld aan blogteksten of seo-teksten.

#3 Je krijgt teksten die daadwerkelijk onderscheidend zijn

In elke branche is er concurrentie. Ook in die van jou. Je moet je dus onderscheiden met je producten of diensten. Maar ook met je communicatie. Met een onderscheidende tekst straal je deskundigheid uit en creëer je vertrouwen bij je doelgroep. De teksten moeten aanzetten tot actie en een call-to-action die uitnodigt tot klikken, bellen of mailen. Dit vereist een zorgvuldig geschreven tekst die mensen vertelt wat ze moeten doen. Een copywriter weet als geen ander wat zij hiervoor moet doen. Met een unieke tekst heb je een voorsprong op je concurrenten. Bovendien helpt dit je ook met het opbouwen van een sterke merkidentiteit.